Pauzele de calitate...



 Se spune ca trebuie sa ne luam pauze de calitate ...



 Eu, recunosc sincer, nu am reusit sa respect pauzele in general si cu atat mai mult sa le si recunosc pe cele de calitate.
 De aceea mi-am propus sa fac un mic inventar al "pauzelor de calitate" din viata mea.
 Cafeaua de dimineata (o numesc asa ...deoarece mai exista si cafeaua de ora 10 si poate una de ora 12) reprezinta una din cele mai frumoase pauze, fara sa luam in calcul faptul ca abia m-am trezit si obiectiv privind, nu as avea nevoie de o pauza, cu toate acestea, unul din motivele pentru care ma trezesc cu zambetul pe buze (chiar nu exagerez :)) este cafeaua.
 Mirosul, aroma, gustul reusesc sa imi trezeasca fiecare celula a corpului la viata, sa ma pregateasca pentru o noua zi.
 Un alt exemplu din viata mea si in acelasi timp o noua ocazie pentru o pauza "productiva" il reprezinta calcatul rufelor...nu trebuie sa radeti...acest moment chiar il tratez ca pe o pauza.
 In timp ce masina de calcat se plimba sub atenta mea supraveghere, ma folosesc de prilej pentru a ascuta o carte (suna absolut stupid sa asculti o carte).
 Sunt singura cu hainele mele si cu o poveste pe care o gasesc minunata (acum o sa afle si sotul meu de ce imi trebuie atat de mult timp pentru calcat :)) si traiesc alaturi de personajele care isi spun povestea la urechea mea (ce frumos, acum imi explic si de ce ziua mea preferata din saptamana este sambata, nu doar ca este libera, dar mai ales pentru ca este ziua de calcat).
 Ziua de marti cand merg cu fata mea cea mare la aikido (da are sansa sa se exprime prin lovituri ...dar trebuie sa ne antrenam deci este normal :)).
 Aceasta pauza a aparut in momentul in care mi-am spus ca trebuie sa petrec mai mult timp cu fiecare din copii mei. Diferenta de varsta este mare si automat preocuparile sunt diferite, de aceea trebuia sa gasesc activitati potrivite varstelor.
 In acest mod am reusit sa combin 3 lucruri importante (sa fiu doar eu cu fiica mea, sa ma retrag din lumea cotidiana si in acelasi timp sa fac sport).
 Intanirile cu prietenele la o cafea si petrecerea timpului impreuna, sa contorizez aceste evenimente ca si pauze sau ar trebui sa mai fac in caietelul meu o noua categorie?
 Totusi faptul ca ne simtim atat de bine si ca timpul trece pe langa noi, sunt argumente suficient de puternice pentru a face parte din categoria pauze.
 Plimbarile familiei mele, faptul ca ne simtim atat de bine impreuna, ca radem in timp ce facem poze cu diverse fizionomii, masti sau alte maimutareli…sa fie pauze de calitate sau normalitatea de a petrece timp alaturi de familie?

 Realitatea este ca nu imi pasa in care categorie se incadreaza (normalitate, pauze bine meritate, pauze de calitate etc.), atata timp cat eu si cei din jurul meu suntem fericiti si ne simtim bine.
 Cred ca primim atat de multe informatii, in care diverse persoane publice sau mai putin publice, isi exprima parerea despre ce inseamna o viata fericita...incat noi, publicul inmagazinam aceste sfaturi si incercam sa le aplicam vietii noastre, fara sa cantarim prea mult potrivirea acestora cu persoana noastra.
 Am ajuns sa ne traim viata dupa niste reguli atat de stricte si atat de bine catalogate (in partea dreapta coloana albastra "trebuie" si in partea opusa coloana rosie "nu trebuie") incat seara avem mustrari de constiinta cand realizam ca nu am reusit sa facem fata provocarilor zilei.
 Pentru ceilalti, aceste reguli par atat de normale si atat de simple, mai mult, avem exemplul diferitelor persoane care au urmat aceste sfaturi si au reusit sa atinga fericirea si succesul.
 In acel moment apar indoielile noastre si intrebarile firesti, cum ceilalti reusesc sa respecte niste reguli atat de usoare si noua ne este atat de greu.
 Raspunsul pe care eu l-am gasit la aceasta intrebare este foarte simplu, suntem fiinte diferite cu personalitati, dorinte, perspective, scopuri total diferite si de aceea trebuie sa ne traim propria viata conform propriilor reguli si categorii, daca le avem sau daca asta este important pentru noi.
 Daca nu le avem nu inseamna ca este gresit, inseamna ca am ales sa ne traim viata altfel.
 Nu spun ca nu este bine sa citim ce spun ceilalti, din contra sunt total de acord cu acest aspect, si eu fac acest lucru aproape zilnic, dar sa luam din aceste informatii doar ce ne intereseaza, sa adaptam ideile propriei noastre persoane.

Astazi am vazut pe coperta unei carti scrise de Osho urmatorul citat "traieste o experienta fara a o numi in vreun fel" si asta cred ca spune tot.













Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Vacanta "acasa"...

Nimic nu este intamplator...

O altfel de relaxare...

Vreau sa traiesc momente ...nu sa alerg dupa evenimente

17 ani...

Crengute sau Ramurici :)

Eu sunt eu...

Prietenii mei

Curcubeul meu...